Alt du skal vide om lavprisselskabet CBB
Der er ingen tvivl om, at CBB Mobil er én af de helt stærke spillere i dag på det danske mobilmarked, og lavprisselskabet har lagt grobund for en lang række andre selskaber såsom Plenti, CallMe og Oister, der følger i det succesfulde selskabs fodspor. CBB blev grundlagt helt tilbage i år 2000, hvorfor de har mange år på bagen efterhånden, og de blev opkøbt af Sonofon i 2004, der siden er blevet opkøbt af Telenor. CBB var blandt de første lavprisselskaber i Danmark, og de var således nogle af de første til at tilbyde mobiltelefoni, som man som forbruger selv kunne administrere online ved hjælp af deres smarte selvbetjeningssystem. Det betød, at man nu kunne få et mobilabonnement til en lavere pris sammenlignet med, hvad man har kunnet tidligere, og selskabet skabte således fundamentet for, hvad det vil sige at være et lavpristeleselskab – sammen med Telmore naturligvis. Du kan desuden læse meget mere på CBB.dk, såfremt du ønsker yderligere information.
Få mobilt bredbånd til fordelagtige priser
Det revolutionerende ved dette teleselskab er således deres lave priser, som stadig gør sig gældende i dag. Et CBB-abonnement ligger således i den lave ende, og herudover gør de sig også særligt bemærket i forhold til deres stabile dækning. Med dækning hos CBB får man nemlig adgang til Telia/Telenors 4G netværk, der generelt har ry for at fungere rigtig godt. Ydermere er der ingen tvivl om, at CBB ønsker at få flere familier til, da de tilbyder familier fordelagtige rabatter og goder, såfremt de vælger at samle alle deres abonnementer på én og samme konto. Det gør det desuden langt mere enkelt og overskueligt. Herudover kan man hos CBB få mobilt bredbånd til lave priser, så hele familien kan få dækket deres internetbehov. Det er således tydeligt, at der er mange fordele ved et abonnement hos CBB, hvilket da netop også er derfor, at mange danskere vælger dette teleselskab som deres foretrukne.
Undersøg mobildækningen i dit område
Eftersom det er Telenor, der ejer CBB, anvender CBB deres netværk til internet og mobiltelefoni, og det må generelt siges at være et netværk, der bliver rost af kunder landet over, og herudover dækker det hele 99% af Danmark. Det skal dog nævnes, at der stadig er visse steder, hvor det ikke er muligt at tilgå internettet og gennemføre et opkald. Det er selvfølgelig noget, som Telenor forsøger at udbygge og forbedre, men såfremt man er kunde hos CBB og bor i ét af disse såkaldte mobilhuller, er det naturligvis utroligt ærgerligt, da man på den måde ikke kan bruge sin mobiltelefon optimalt. Det kan derfor være en god idé at undersøge mobildækningen og netværket i sit område forinden, at man vælger CBB som sit teleselskab.
Betjen dig selv og få et overblik med Mit CBB
Da CBB første gang så dagens lys tilbage i 2000, var det helt nyt, at man som kunde kunne betjene sig selv online, og denne selvbetjeningsside hedder i dag Mit CBB. Denne side har du mulighed for at tilgå på teleselskabets hjemmeside, hvor du kan få al relevant information om dit abonnement. Du kan blandt andet tilmelde dig automatisk optankning hos CBB, og herudover kan du se dit forbrug, spærre dit nummer, bestille et nyt SIM-kort, opsige dit abonnement og så videre. Det er desuden på denne side, at du kan læse om udlandstelefoni hos CBB.
Når det kommer til udlandstelefoni, tilbyder CBB abonnementer uden og med roaming i EU, og her bør du være særligt opmærksom på, at såfremt du vælger et abonnement med EU-roaming, koster dette naturligvis mere end de ganske almindelige abonnementer. Det betyder altså, at det ikke er gratis at anvende roaming i EU, når du er kunde hos CBB, hvilket mange danskere ofte kommer til at tage fejl af. Du kan således godt anvende dit abonnement hos CBB i udlandet, men det koster altså penge.
Taletidskort vs. abonnement
Som kunde hos CBB er det også muligt at få et taletidskort. Med et taletidskort fra CBB betaler du udelukkende for dit forbrug, hvilket mange mennesker anser som en stor fordel. Teleselskabet kalder også dette for forbrugsafregning, og det er altså kun en god løsning for dig, der ikke bruger din mobiltelefon til meget anet end et enkelt opkald i ny og næ. Det vil altså sige, at såfremt du har et nogenlunde højt forbrug, så vil det stort set aldrig kunne betale sig med et taletidskort sammenlignet med et ganske almindeligt mobilabonnement. Det kommer således fuldstændig an på dit forbrug, når det kommer til, hvilken type abonnement der er mest fordelagtigt for lige netop dig. Det kan således være en god idé at undersøge dit forbrug forinden, hvilket du kan gøre på selvbetjeningssiden, da det vil give dig et godt overblik over, hvor meget du egentlig bruger din mobiltelefon.
Vær opmærksom på bindingsperioden
Mange danskere har den opfattelse, at det er utroligt besværligt at skifte mobilselskab, men dette er langt fra sandheden. Du bør dog være særligt opmærksom på, om du har en bindingsperiode hos CBB, da det i så fald først vil være muligt at opsige hos dem, når denne periode udløber. En bindingsperiode vil som regel vare omkring seks måneder, og det vil således typisk først være muligt at skifte til et nyt teleselskab, når disse måneder er gået. I de tilfælde, hvor det er muligt at skifte før, vil det kun kunne ske ved, at man som kunde betaler for resten af sit nuværende abonnement indtil udløbsdatoen på bindingsperioden, og det kan således godt gå hen og koste dig en hel del. Det kan derfor anbefales, at man venter med at skifte teleselskab, indtil bindingsperioden udløber.
Derfor er CBB særligt attraktiv for familier
CBB ønsker som allerede nævnt at gøre det så attraktivt og billigt som muligt for familier at være kunde hos dem. Det betyder, at man som familie nemt og hurtigt kan administrere alle familiemedlemmernes abonnementer med samme login på deres online selvbetjeningsside, når man vælger at samle alle abonnementer her. Det giver således en tryghed for alle, og herudover kan man som forælder også bedre opnå kontrol over børnenes abonnementer ved blandt andet at opsætte begrænsninger. Der er således ingen tvivl om, at dette selskab egner sig rigtig godt til børnefamilier. Herudover skal det også nævnes, at man som kunde hos CBB får adgang til streamingtjenesten Tidal, så man kan inkludere et musik i sit abonnement, hvilket mange danskere anser som en stor fordel, da det således er muligt at spare penge.
Sammenlign alle teleselskaber her: Teleselskaber
Solidt netværk og billigt musikabonnement hos Tidal
Der er ingen tvivl om, at CBB er et teleselskab, der vægter den gode kundeservice højt, hvilket blandt andet ses i forhold til deres lange åbningstider, så du som kunde stort set altid har mulighed for at komme kontakt med en medarbejder, når der er brug for det. Ydermere får du hos CBB adgang til ét af landets mest solide og hurtige netværk. Dækningen vil dog afhænge af, hvor du bor i landet, hvorfor det klart kan anbefales, at man sørger for at tjekke dækningen i sit lokalområde på deres hjemmeside, inden man vælger CBB som sit teleselskab.
Som familie får man en lang række fordele hos dettes selskab, da det blandt andet er nemt at samle alle abonnementer hos dem, så man kan få et bedre overblik over familiens forbrug, og herudover kan man på denne måde spare mange penge. Ydermere kan man hos CBB få et musikabonnement sammen med sit mobilabonnement, der ligger i den lave ende af prisskalaen, så man kan få adgang til flere millioner musiknumre til en lav pris.